Важкі питання: щоденне причащання

Чи можна приймати Святе Причастя щодня? Адже потрібно причащатися завжди з чистою совістю, а таких випадків, напевно, не може бути.

Незважаючи на деякі течії і спотворення, Церква завжди рекомендувала часте, навіть щоденне причащання.

В Середні віки Св. Тома Аквінський стверджував: «Євхаристія – це духовна їжа, і так само, як ми щодня харчуємося тілесною їжею, похвально харчуватися кожен день і цим Таїнством».

В енцикліці «Mediator Dei» Папа Пій XII пише: «вирощувати в душах, ввірених вашому піклуванню, ревне і ненаситне бажання приймати Ісуса Христа. Нехай ваше учительство заповнить вівтарі дітьми і молоддю, які жертвують Божественному Спасителю свою чистоту і свій ентузіазм. Нехай до нього приступають подружжя, щоб, насичені святою їжею і завдяки їй могли виховувати ввірене їм потомство в мудрості й любові Ісуса Христа. Нехай приступають і робочі  для куштування ефективної й бездоганної їжі, що освіжить їх сили … Нарешті, зберіть всіх людей всіх станів і “переконайте  прийти” (Лк 14,23), бо це є хліб життя, якого потребують всі».

Повчання «Eucharisticum mysterium» Священної конгрегації обрядів (1967) говорить: «Очевидно, що Пресвята Євхаристія, яка приймається регулярно або щодня, зміцнює єдність з Христом, рясніше насичує духовне життя, сильніше озброює душу чеснотою і дає тому, хто причащається, більш надійну запоруку вічного блаженства. Тому настоятелі парафій, сповідники і проповідники покликані часто і ревно вмовляти християнський народ вдаватися до настільки благочестивого і рятівного жесту» (37).

У свою чергу, святий Іван Павло II в посланні «Dominicae Cenae» стверджував: «Не слід забувати, що Євхаристія, трапеза Хліба Господнього, – це безперервне запрошення, про що свідчить літургійна відозва священнослужителя “Ecce Agnus Dei! Beati qui ad cenam Agni vocati sunt”, – а також текст євангельської притчі про запрошених на весілля. Пам’ятаймо, що в цій притчі багато хто відмовляється від запрошення, виправдовуючись різними обставинами» (11).

Вірно, як зауважує автор питання, ми повинні причащатися з чистою совістю, але кожен день ми порушуємо цю умову. Однак совість можна очистити різними способами. Якщо у нас на душі звичайні гріхи, то досить акту покаяння, який вимовляється на початку. Якщо ж ми усвідомлюємо, що у нас на душі тяжкий гріх, то потрібно приступити до Таїнства Покаяння. Святий Дух говорить устами апостола Павла: «Тому хто буде їсти хліб або пити чашу Господню недостойно, буде винний за тіло і кров Господню.  Хай, отже, кожний випробує себе самого і тоді їсть цей хліб і п’є цю чашу.  Бо той, хто їсть і п’є, не розрізняючи Господнього тіла, суд собі їсть і п’є.  Ось чому у вас багато недужих та хворих, а чимало й умирають» (1 Кор 11, 27-30).

На жаль, в наш час багато приступають до Святого Причастя, не випробувавши ретельно свою совість і не посповідавшись. В даному випадку мова йде про знецінення (якщо не сказати наругу) Таїнства Євхаристії.

Comments

0 comments

Про Андрій Петренко

Залишити відповідь

Ваша електронна адреса не буде опублікована.

5 + one =

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.

Ми виявили Ad Blocker!

Для коректної роботи порталу просимо вимкнути Ad Blocker.
На сторінках відсутня агресивна реклама.

How to disable? Refresh