Безсмертний мюзикл Леонарда Бернстейн зазвучав на озерній сцені. Хто хоч раз бував в австрійському Мйорбіше на Нойзідлер, добре знає, що це за чарівне місце. Театр розташувався на березі, а сцена плаває у воді, таким чином західне літнє небо над озером стає додатковою декорацією.
У пресі назвали цю подію істинно свіжим вітром, і виною тому не тільки вимушена «ковідна пауза», якій саме цим спектаклем було покладено край. Це була прем’єра в подвійному сенсі.
Як сприйме мюзикл консервативна австрійська публіка, яка звикла до того, що ця сцена була до сих пір притулком виключно для оперети, таким питанням задавалися творці спектаклю. На зміну жанру наполіг новий керівник фестивалю Альфонс Хайдер (Alfons Haider). На його думку, ця зміна не всім припаде до смаку, але життя тече і все навколо змінюється. В опереті він не бачить потенціалу зростання, вона, мовляв, застаріла, і він сподівається, що саме мюзикл стане магнітом для публіки. Хоча, якщо пригадати, в Мёрбіше і без того завжди були аншлаги.
На наступний сезон заплановано знову мюзикл, «Король і я» (The King And I).
Схоже, ми стаємо свідками того, як відходить у минуле ще одна чисто австрійська традиція, в кінці кінців оперета – це перш за все Австрія! Більш того, виходить, що на головній сцені Бургенланда відтепер замість традиційно рідної німецької мови оперети буде звучати мова заокеанська. А втім … Договір нового керівника закінчується в 2022 році, і чи буде він продовжений, про це знають тільки зірки.
А поки … Ось вона – прем’єра! «Вестсайдська історія» у виконанні 50-і молодих солістів під керівництвом режисера Вернера Соботки (Werner Sobotka). Вони примудрилися весь Мйорбіш перетворити в величезну танцмайданчик.
Виконавців набирали з різних країн. Це Bart Aerts з Бельгії, Diego Federico з Італії, Natalie Rossetti з Австрії, Sára Paczolay з Угорщини, David Rodriguez-Yanez з Венесуели, David Eisinger з Нідерландів, Michelle Saget з Франції, Margherita Toso з Італії, Silvana Schollmeyer з Німеччини і так далі навколо глобуса.
Вражає оформлення вистави. Сценічний художник Вальтер Фогелвайдер (Walter Vogelweider) звернувся до Бродвею 50-х років, створивши ідеальний фон для боротьби двох ворогуючих нью-йоркських банд.
Прем’єру вшанували своєю присутністю віце-канцлер Австрійської республіки Вернер Kоглер, губернатор федеральної землі Бургенланд Ханс-Петер Доскоціл, колишній губернатор Ханс Нісль, успішно очолював Буренланд протягом 13 років, організатор і багаторічний керівник цього театру Харальд Серафін з сином Даніелем (який, до слова , тепер бере участь в оформленні вистав в Римських каменоломнях Санкт-Маргаретен), посол Китайської республіки в Австрії E. Li Xiaosi і інші діячі у царині мистецтва і політики.
Завершився спектакль величезним феєрверком, щонайменше, ця традиція залишилася в силі.
Діана Відра