Палацову споруду епохи царя Соломона виявлено в місті Ґезер. Поки не встановлено, хто жив у палаці, повідомляє
Монументальна будівля була побудована в 10 ст. до Р.Х., в епоху Соломона, відомого своєю будівельною діяльністю в першу чергу в Єрусалимі і Мегідо. Після правління Соломона єдине Ізраїльське Царство розпалося. Американські археологи змогли також виявити шар, що містить в філістимлянській кераміці. Відомо, що, незважаючи на свою старовину, Єрусалим був захоплений царем Давидом в ході військової кампанії проти євусіїв тільки в к. 11 ст. – поч.10 ст. незадовго до початку масштабного будівництва свого сина Соломона. Етнічна приналежність євусіїв неодноразово піддавалася сумнів; останнім часом широко поширеною думкою було, що вони пов’язані з хетами. Філістимлянська кераміка, також як і металургійні практики, могла бути поширеною по всьому регіону.
У центрі споруди був розкопаний великий двір, характерний для палацових споруд південного Леванту, подібний знайденим в Хацорі і Мегідо. Чия це була резиденція невідомо, але як стверджує директор розкопок Стів Ортіс, який представляє музей Танди Південно-західної баптистської богословської семінарії Форту Ворт (Техас, США), спорудження безсумнівно більше звичайних, навіть великих будинків тієї епохи.
Місто Ґезер (регіон Ізраїлю Шефела) знаходиться біля шляху, що веде до Єрусалиму і виник задовго до царя Соломона. Вже в 4 тис. тут було присутнє різноманітне населення. У попередні сезони в Ґезері були розкопані печаті й великий картуш фараона Аменхотепа III.
Єгиптяни піддали Ґезер розгрому. Взагалі місто дуже часто згадується в єгипетських джерелах. Тутмос III відзначає, що місто було захоплене на стінах Карнакського храму. У табличках Амарнського архіву Ґезер згадується 9 разів. Навіть фараон Мернептах, один з кандидатів на роль фараона, що протистоїть Мойсеєві, хвалиться на своїй відомій стелі, що «захопив Ґезер». У більш пізню епоху з невідомих причин єгиптяни остаточно вирішили знищити місто, спалили Ґезер і вирізали його ханаанське населення.
Відповідно до Старого Заповіту, місто мало відношення і до філістимлян, так Давид завоював їх «від Геби до Ґезера». Виявлена американськими археологами кераміка біхромна – характерна ознака філістимлянської кераміки. Знайдена також т.зв. ашдодська фігурка, маленька скульптура богині, зображеної з пташиним обличчям і довгою шиєю, яка можливо відповідає егейській традиції. Подібні скульптурки знаходили в Ашдоді, Тімні, Екроні і Ашкелоні.
Сам Ортіс дотримується тієї думки, що Ґезер був переважно містом з ханаанським населенням, але з 1200 до 600 рр. тут також були присутні філістимляни. За іншою версією в Ґезері могла перебувати філістимська торгова місія. «Ґезер знаходиться на торгових шляхах. З точки зору його розташування, це важливе прикордонне місто», сказав С.Ортіс.
Нововиявлена споруда знаходиться на захід від т.зв. Соломонових воріт, хоча можна тільки здогадуватися, чи дійсно Соломон бував в Ґезері. Втім, це вкрай ймовірно, якщо процитувати Першу книгу Царств: «А ось те, що стосується робіт, які наклав цар Соломон на збудування храму Господнього та палацу свого, і Мілло, і єрусалимського муру, Гацору, і Мегіддо, і Ґезери. Фараон, єгипетський цар, напав і здобув Ґезер, і спалив його, а ханаанян, що жили у місті, вибив, і віддав його в віно своїй дочці, Соломоновій жінці. І відбудував Соломон Ґезер (1 Цар. 9: 15).
Фараон передав Ґезер Соломону як придане для своєї дочки, і Соломон розбудував місто. Зроблені експедицією знахідки відповідають тексту. Визначено, що місто було зруйноване між 1200 і 1000 рр. На руїнах було збудоване нове місто з фортифікаціями, знаменитими воротами і палацом. Відновлення відбувалося вже в другій половині 10 ст., в епоху Соломона. Якість будівництва свідчить, що тільки правитель, який має в своєму розпорядженні значні ресурси і не відчуває нестачі в робочій силі, міг організувати будівництво подібного комплексу.