Визнання віри під час Меси – відповідь на почуте Боже Слово

Прослухавши проповідь, усі встають і промовляють або співають Символ віри, який має також назву «Credo» (за першим словом латинського тексту). Ця молитва – короткий виклад головних істин, у які має вірити кожен учасник Меси. Таке розташування Символу віри дозволяє спільноті привселюдно визнати свою віру як наслідок попередньо вислуханих читань зі Святого Письма.

Формул Символу віри є кілька. Найвідоміші й найуживаніші дві: так звані Апостольський і Нікео-Константинопольський символи віри.

Апостольський символ, званий ще «коротким кредо», – це стародавній Символ віри, який читали під час Таїнства Хрещення. Спершу він мав форму діалогу між тим, хто вділяв це таїнство, і тим, хто його приймав. Завдяки потрійному запитуванню кандидат до хрещення визнавав свою віру. Ця практика досі збереглася в обряді хрещення. Пригадаймо хоч би перше запитання служителя: «Чи віруєш у Бога Отця всемогутнього, Творця неба і землі?»

Порівняно з короткими хрестильними питаннями, нинішній месальний текст зазнав розширення. Він розпочинається словами «Вірую в Бога, Отця Вседержителя, Творця неба і землі». Апостольський символ віри називають найпершим і найстаршим римським катехизмом, переказаним саме завдяки науці апостолів. Сьогодні його читають насамперед у Месах за участю дітей. Скорочений текст Апостольського символу в формі трьох питань ми зустрічаємо в Месі навечір’я Воскресіння Господнього. Служитель під час обряду, який зветься «відновленням обітниць Хрещення», ставить присутнім запитання, пов’язані зі змістом Апостольського символу віри.

Найпоширеніша формула визнання віри – це Нікео-Константинопольський символ. Розпочинається він словами «Вірую в єдиного Бога». Цей текст підсумовує основоположні істини віри, сформульовані двома першими Соборами, які відбулися, власне, в Нікеї (325 р.) та Константинополі (381 р.). У тогочасній ситуації численних хибних тверджень щодо християнської віри постала потреба коротко сформулювати правильний збір її головних істин. Тож іще від IV століття ми повторюємо на недільних і врочистих Месах нашу прославу, яке підносимо Триєдиному Богові.

Молячись «Credo», ми щоразу промовляємо вголос підстави нашої віри. Це привселюдне проголошення важливих правд віри – завжди особиста відповідь на почуте в месальних читаннях слово Боже. Спільне проказування цієї молитви готує літургійну спільноту до зосередженої й гідної участі в євхаристійній частині Меси. А водночас промовляння слів Символу віри нагадує всім нам, що на Літургію треба приходити з вірою.

Comments

0 comments

Про Андрій Петренко

Залишити відповідь

Ваша електронна адреса не буде опублікована.

three × 2 =

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.

Ми виявили Ad Blocker!

Для коректної роботи порталу просимо вимкнути Ad Blocker.
На сторінках відсутня агресивна реклама.

How to disable? Refresh