Церква в селі Грабовець Тернопільського району відмовилася ховати небіжчика поки не будуть оплачені його церковні борги на суму 550 гривень
Про це повідомляє Голос українською з посиланням на Оbozrevatel
Як повідомила в Facebook-групі Великогаївської об’єднаної територіальної громади користувач Наталя Дерев’яна, їй видали на касі в храмі розписку про борги.
“Скажіть, будь ласка, в селі є така” традиція “, що, коли треба поховати людину, то в першу чергу треба йти не до священика, а до церковного касиру для того, щоб здати його земні борги і борги його сім’ї. Розумію, що , може, пишу не по темі, але сама з цим зіткнулася і просто стало цікаво: в селах крім Грабовця є ще такі “інкасатори”, – написала жінка.
Її пост викликав гарячу полеміку в коментарях. Деяких обурили подібні вимоги в храмі. Інші ж відзначили, що сума щомісячного збору в 20 гривень насправді невелика, і церква повинна на щось існувати, якщо люди користуються її послугами. Треті порадили поміняти священика і звернутися зі скаргою в єпархію.
У відповідях на коментарі Наталя уточнила, що пізніше похорон все-таки відбувся, але пройшов не без скандалу. Також вона підкреслила, що її родич вносив гроші до церкви в міру можливостей.
“Хроніки церковного абсурду. У селі Грабовець церква відмовилася ховати чоловіка, тому що у нього були борги перед храмом в 550 гривень. Все тому що церква збирає з прихожан 20 грн щомісяця на утримання, а покійний не платив. Боржнику на небі були б не раді, похорон довелося відкласти на час розглядів. “Квитанція” на фото – реальний рахунок за квиток на той світ, який видали в храмі родичам покійного“, – зазначила у дописі на сторінці спільноти “Інформаційна війна” у ФБ Юлія Радогуз Костик.
“Насправді у багатьох церквах така ситуація, чим вони себе і ганьблять. Та проблема є в людях, які краще заплатять ніж будуть шум піднімати, типу похорон все таки. Навіть на той світ без грошей не відпускають, поки люди не матимуть розуму до того часу окремі недосвященники і прикриватимуться «страхом Божим»“, – зазначив на своїй сторінці у ФБ коментуючи допис Іван Спринський.