Кардинал Герхард Мюллер розвіює сумніви стосовно інтерпретації адгортації «Amoris laetitia». Префект ватиканської Конгрегації науки віри був гостем американського телеканалу EWTN. Серед іншого він говорив про те, що багато єпископів у світі в ім’я цієї адгортації вирішили допускати до Св. Причастя розлучених осіб, які живуть в несакраментальних зв’язках.
Кардинал Мюллер на початку зазначив, що Папа, як Наступник Петра і Намісник Христа не може голосити навчання, яке явно протирічить словам Ісуса. Папа і Вчительський Уряд повинні лише інтерпретувати ці слова, а доктрина про нерозривність подружжя є цілком зрозумілою – наголосив кардинал Мюллер. Він пояснив, що Святійший Отець хоче лише допомогти людям, які живуть в секуляризованому світі і не розуміють повністю чим є християнське життя. Папа не хоче казати їм: або прийміть все, або вас виключено. Він хоче, щоб ми усіх тих людей, які не пов’язані з Церквою і мають певні труднощі, ми, як добрі пастирі, привели до повного прийняття християнської доктрини.
Глава ватиканської дикастерії також згадав про відомий припис, в якому Папа допускає можливість приступати до таїнств. Кардинал Мюллер пояснив, що умовою приступання до таїнства сповіді є навернення і постанова поправи. Це означає, що цей припис стосується виключно таких випадків, коли каяльники є готові жити як брат і сестра – наголосив німецький кардинал.
Він також зазначив, що розділення доктрини і душпастирства, опущення доктрини з душпастирською ціллю не є католицьким. В цьому проявляється христологічна єресь. Христос, як Слово Боже і як Добрий Пастир є однією і тією ж Особою. Неможливо розділяти Ісуса Вчителя від Ісуса Доброго Пастиря.
Кардинала запитали про те, що зараз відбувається з католицькими єпископами. Єпископати Німеччини і Мальти по-іншому ніж він інтерпретують «Amoris laetitia» і передбачають доступ до таїнств без зміни стилю життя. Єпископи США і Канади розділені в цьому питанні. Єрарх відповів, що не добре, коли єпископати беруться офіційно тлумачити Папу. Це не по-католицьки, – зазначив префект Конгрегації науки віри. «Маємо документ Папи, який слід читати в контексті цілісності католицької Традиції. Немає двох Вчительських урядів: одне Папи, а друге – єпископів. Це помилкове розуміння, що шкодить Церкві», – зазначив кардинал Мюллер.
Він також заторкнув питання поєднання із традиціоналістичним Священичим Братством св. Пія Х. На його думку, воно ще потребує часу, оскільки необхідною є «переміна серця», а не «лише підписання документу». Він нагадав, що той, хто хоче бути католиком, повинен серед іншого прийняти собори та інше вчення Церкви, як «єрархічної спільноти з місцевими єпископами, зі спільнотою усіх єпископів та зі Святіший Отцем».
Щодо спірного питання реформи літургії після ІІ Ватиканського Собору (1962-1965), кардинал Мюллер сказав, що згідно з зобов’язуючим віддавна католицьким принципом, Папа і синоди мають право і обов’язок відновлення «зовнішніх форм літургії», натомість «субстанція літургії дається через Об’явлення і нікому не дозволено її змінювати».
Він також визнав, що погоджується з кардиналом Робертом Сара щодо «кризи літургії», але, на його думку, вона розпочалась ще до ІІ Ватиканського Собору. Про втрату сенсу таємниці Служби Божої писав вже Романо Гвардіні. Тут ключовою є «внутрішня настанова», тобто життя в поєднанні з Богом, а значно меншими – «зовнішні форми» літургії. Також традиційну Літургію латинською мовою можна відправити поспіхом – навіть за 10 хвилин – не входячи в містерію літургії, зауважив префект Конгрегації науки віри.
Щодо скликання Папою Франциском комісії щодо дияконату жінок в історії Церкви, кардинал Мюллер наголосив, що Папа не посилається на три рівні свячень, зобов’язуючих в Католицькій Церкві: диякона, пресвітера і єпископа, оскільки висвячення жінок на священика є неможливим, на що вказують і дослідження Конгрегації науки віри. Натомість йдеться про жінок, які в ранній Церкві виконували допоміжні функції, наприклад в харитативній діяльності. При цьому він звернув увагу на те, що сьогодні жінки займають в Церкві відповідальну позицію, яка є значно вищою від старожитньої.
Дуже критично висловився кардинал Мюллер на тему звільнення в кінці 2016 року – проти його волі – трьох працівників Конгрегації, яку він очолює. Він підтвердив, що цей факт мав місце. Водночас він зазначив, що хотів би «кращого трактування працівників, що працюють в Апостольській Столиці», бо – як наголосив – про католицьку суспільну науку не можна лише говорити, її слід також поважати, інформує wiara.pl.