У Фонді Варнава, який займається підтримкою переслідуваної Церкви, розповіли про переслідування християн в Єгипті.
Президент Ас-Сісі попрацював чимало, намагаючись поліпшити становище християн в Єгипті через відновлення церковних будівель, зруйнованих радикалами, відвідування Різдвяних богослужінь і заміну Конституції «Братів-мусульман» – громадянською, яка забезпечує християнам всі права і свободи. Однак на місцевому рівні християни, як і раніше, стикаються з утисками і переслідуваннями з боку вороже налаштованих до них представників іншої релігії. Наприклад, християнська громада в селі Кайрат аль-Байда, недалеко від Александрії, на яку був вчинений напад минулого місяця, незважаючи на протести, була змушена тепер погодитися на зустрічі «примирення».
У п’ятницю, 17 червня, радикали напали на будинки, що належать християнам, через чутки про те, що віруючі будують в селищі перший церковний будинок. У відповідь поліція заарештувала шість християн і шість мусульман, останніх відпустили через деякий час без пред’явлення звинувачень. Християни ж, обвинувачені в «спробі незаконного будівництва церковної будівлі», а також «у незаконному проведенні богослужінь», залишилися під вартою.
У Конституції Єгипту закріплено право на свободу віросповідання для всіх релігій, однак будівництво церков і раніше регулює закон 1856 року – Хатт Хумайюн, тому спорудження церковних будівель часто зустрічає жорстоку опозицію на місцях. Отримувати дозвіл на молитву закон християн не зобов’язує. Експерт єгипетського конституційного права професор Загазікського університету Мохамед Нур Фарахат пояснює:
«Цей напад показав існуючий у влади ухил в бік дискримінації … Правові обмеження існують тільки на будівництво культових будівель. Від християн, які збираються для молитви, ніколи не вимагали отримувати на це якийсь спеціальний дозвіл».
Тим часом сталося те, чого і боялися християни Кайрат аль-Байди, – віруючих примусили погодитися на «примирливі» зустрічі, які використовуються як альтернативу судового процесу і означають добровільну відмову від захисту своїх прав. З арештом шести християн і загрозою подальшого переслідування, у християн не залишилося іншого вибору, окрім як підкоритися тиску. Тепер будуть проходити «примирливі» зустрічі, проте очікувати від них правосуддя постраждалим християнам не має сенсу.